
Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
Hands for the better future

U sklopu programa Erasmus + ključna aktivnost 154 za područje mladih, LAG-u "More 249" odobren je projektni prijedlog. Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš škola ambasador EU parlamenta partner je na projektu uz partnere Ekonomsku školu Šibenik, Grad Drniš i LAG Krka.
Opći cilj projekta je upoznavanje mladih s mogućnostima koje nudi EU i jačanje građanskog aktivizma.
U projekt će biti uključeni učenici EPAS junior ambasadori i senior ambasadorica Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš. U projektu će sudjelovati minimalno 30 mladih iz dvije srednje škole u dobi od 15 do 19 godina.
Provođenjem aktivnosti projekta učenici će usvajati nova znanja i vještine potrebne za donošenje odluka i konstruktivan dijalog o mogućnostima koje nude EU i demokratskim procesima na kojima se temelji EU, s fokusom na Dijalog EU s mladima i Ciljevi za mlade. Također mlade će se motivirati na sudjelovanje u procesima donošenja odluka kroz jačanje dijaloga mladih i donositelja odluka kako bi unaprijedili život u ruralnom prostoru. Projektne aktivnosti trajati će od 01. rujna 2024. do 30. rujna 2025.

Održan prvi radni sastanak projekta - 06.09.2024.
Dana 6. rujna 2024. godine u uredu LAG-a "Krka" održan je
početni sastanak partnera projekta "Hands up for the better future". Ovaj
projekt, financiran kroz program ERASMUS+, KA 154 Aktivnosti sudjelovanja
mladih, okupio je više lokalnih dionika s ciljem osnaživanja mladih i jačanja
dijaloga između njih i donositelja odluka.
Nositelj projekta je LAG "More 249", a njihova predstavnica Meri Krnić detaljno
je upoznala partnere s prvim koracima projekta. Partneri na projektu su:
Srednja škola Ivan Meštrović Drniš, Ekonomska škola Šibenik, LAG "Krka" i Grad
Drniš.
U našoj školi projekt provodi nastavnica Martina Jerković, s učenicima
strukovnog zanimanja ekonomistima. Na sastanku je nastavnica izrazila zadovoljstvo
budućom suradnjom u kojoj će biti aktivno uključeni učenici Srednje škole Ivana
Meštrovića Drniš. Kroz planirane ciljeve projekta mladi će se informirati o
mogućnostima koje nudi Europska unija te o demokratskim procesima na kojima se
temelji EU. Poseban fokus stavljen je na EU dijalog s mladima i EU ciljeve za
mlade, zatim na aktivnije sudjelovanje mladih u procesima donošenja odluka i
unapređenje života u ruralnim područjima.
Projekt "Hands Up for the Better Future" donosi mladima priliku da se
informiraju, uključe i postanu aktivni sudionici u razvoju demokratskog
društva, dok istovremeno jačaju svoj glas u lokalnoj zajednici.

Početni sastanak s učenicima projekta ERASMUS+ KA154 "Hands up for the better future"
Početni sastanak projekta ERASMUS+ KA154 HANDS UP FOR THE BETTER FUTURE partnera održan je 17. rujna 2024. godine u Srednjoj školi Ivana Meštrovića Drniš. Na sastanku su prisustvovali: predstavnice LAG-a "More 249" Meri Krnić i Mirta Srdarev, iz naše nastavnica Martina Jerković s učenicima drugog i trećeg razreda smjer ekonomisti iz Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš, te predstavnice LAG-a "Krka" Marija Lojić i Anđela Maleš. Sve pristune na sastanaku pozdravila je pedagoginja naše škole, Slađana Pavičić Španja.
Nakon uvodnih riječi, Meri Krnić i Mirta Srdarev iz LAG-a "More 249" upoznale su učenike s budućim aktivnostima i zadacima u sklopu projekta, kao i s edukativnim putovanjem u Istru.
Tijekom sastanka, učenici su ispunili online prijavni upitnik kako bi se službeno uključili u projekt. Predstavnice LAG-a "More 249" objasnile su im naredne korake, uključujući zadatak izrade online letka projekta uz korištenje IKT alata. Također, dogovorene su uloge za vođenje Facebook i Instagram stranica projekta, čime će se osigurati vidljivost i promocija projektnih aktivnosti.
Roditelji učenika prethodno su potpisali suglasnosti za sudjelovanje u projektu, obradu podataka i korištenje vizualnih materijala, čime su omogućili aktivno sudjelovanje svojih učenika u svim fazama projekta.
Ovaj sastanak označio je važan korak prema uspješnoj provedbi projekta, te je dao uvid u buduće aktivnosti koje će uključivati učenike, nastavnike i partnere iz lokalnih zajednica.
Prijedlozi loga projekta učenika drugog i trećeg razreda smjer ekonomisti

Prijedlog 1
Filip Bilić, Lovre Abramac i Šime Cigić

Prijedlog 2
Bruno Bulat i Ante Bukarica

Prijedlog 3
Marija Baković, Lara Tarle i Iva Budanko

Prijedlog 4
Lana Lucić, Antonija Lovrić i Lovre Vrekalo

Prijedlog 5
Antonia Lilić, Marija Copić i Petra Ivić

Kao dodatni zadatak, učenici su u grupama i paru u školi uz mentorstvo svoje nastavnice Martine Jerković izradili prijedloge logotipa projekta koristeći IKT alate. Ovime se nastavlja kreativni doprinos učenika razvoju identiteta projekta. Učenici su prijedloge logotipa izrađivali koristeći IKT alat Canva.

Izabran logo projekta
Najveći broj glasova učenika Ekonomske škole Šibenik dobio je logo projekta kojeg su izradile učenice Antonija Lovrić i Lana Lucić uz asistenciju kolege Lovre Vrekala.
Radionica projekta Erasmus+ KA154
Hands up for better future
U Srednjoj školi Ivana Meštrovića u Drnišu 01.10.2024. godine održana je edukativna radionica u sklopu projekta Erasmus + "Hands up for better future", u kojoj su sudjelovali učenici drugog razreda ekonomskog smjera te tri učenice trećeg razreda. Radionicu su vodile Meri Krnić iz LAG More 249 i Anđela Maleš iz LAG Krka uz sudjelovanje nstavnice Martine Jerković.
Radionica je započela dinamičnom igrom s temom voća kako bi se učenici zagrijali i potaknuli na aktivno sudjelovanje. Učenici su podijeljeni u radne grupe, nakon čega su pogledali edukativni film o Europskoj uniji. Inspirirani filmom, prionuli su na izradu vremenske linije EU, bilježeći ključne događaje i godine u povijesti unije.
Nakon kratkog predaha uz grickalice i piće, učenici su svoje znanje provjerili ispunjavanjem kviza. Uslijedilo je kratko predavanje o europskim institucijama – Europskom parlamentu i Vijeću Europske unije, popraćeno još jednim kratkim filmom. Učenici su potom kroz zadatak s karticama nastavili istraživati, analizirati i postavljati informacije na pripremljene plakate.
Zadnju aktivnost, u kojoj su učenici uspješno složili kartice na plakate, ocijenila je Meri Krnić. Nakon uspješno obavljenih zadataka, učenici su kući otišli zadovoljni i obogaćeni novim znanjima o Europskoj uniji.
Ova radionica pružila im je priliku za učenje na zabavan i interaktivan način, a projekt "Hands Up for Better Future" još jednom je pokazao koliko je važno educirati mlade o ulozi i značaju Europske unije u njihovom svakodnevnom životu.
Učenici 2.g razreda sudjelovali u drugoj radionici projekta Hands up for better future
Učenici 2.g razreda naše škole, uz podršku svoje nastavnice Martine Jerković i djelatnicu Mirtu iz LAG More 249 te Anđelu i Mariju iz LAG Krka, sudjelovali su na drugoj radionici u sklopu međunarodnog projekta Hands up for better future. Cilj ovog projekta je kroz interaktivne aktivnosti potaknuti mlade na razmišljanje o važnim europskim temama te promicati suradnju i dijalog između mladih iz različitih zemalja.
Radionica je obuhvatila nekoliko zanimljivih aktivnosti:
What you know about me? – Kroz ovu radionicu učenici su se upoznali s predstavnicima Hrvatske i/ili Švedske u Europskom parlamentu. Izradom "osobnih karata" naučili su više o političarima i njihovoj ulozi u oblikovanju europske politike, što je pridonijelo boljem razumijevanju funkcioniranja EU.
EU Youth Dialogue – Ova aktivnost potaknula je međusobno upoznavanje učenika kroz postavljanje pitanja i dijalog. Fokus je bio na razmjeni ideja i stavova između učenika iz različitih zemalja, čime se promicala važnost otvorene komunikacije i suradnje među mladima u Europi.
Be the change! – Radionica temeljena na "kotaču posljedica" omogućila je učenicima da definiraju probleme s kojima se mladi suočavaju, analiziraju njihove posljedice te predlože rješenja. Cilj ove aktivnosti bio je usmjeriti mlade prema pozitivnim akcijama i promjenama u zajednici, potičući ih na kritičko razmišljanje.
Evaluacija radionice – Na kraju dana, učenici su imali priliku analizirati što su naučili, podijeliti svoja iskustva i ocijeniti uspješnost aktivnosti. Ova evaluacija omogućila im je bolje razumijevanje teme, kao i primjenu novih znanja i vještina u budućnosti.
Ove aktivnosti ne samo da su unaprijedile međusobnu suradnju i dijalog među učenicima, već su ih potaknule da prepoznaju važnost zajedničkog djelovanja u okviru Europske unije. Kroz ovaj projekt učenici su dobili priliku aktivno sudjelovati u razmatranju europskih pitanja, jačajući pritom svoju svijest o europskim vrijednostima i zajedničkoj budućnosti.
Ovaj događaj još je jedan korak prema izgradnji jače i povezanije europske zajednice, u kojoj mladi preuzimaju aktivnu ulogu u kreiranju boljeg sutra za sve.
Radovi učenika iz Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš i Arenaschol iz Timra Švedska sa zajedničke radionice
1. What you know about me?
2. EU Youth Dialogue
3. Be the change!
U Srednjoj školi Ivana Meštrovića - Drniš održana treća radionica Erasmus+ projekta "Hands up for the Better Future"
Dana 5. studenog, u sklopu Erasmus+ projekta "Hands up for the Better Future," održana je treća radionica u našoj školi, na kojoj su učenici preuzeli ulogu malih reportera s ciljem podizanja svijesti o temama "bacanja hrane" i "smeća i tekstilnog otpada."
Tijekom radionice, učenici su se transformirali u različite društvene dionike – predstavnike JLS-a, škola, organizacija civilnog društva te reportere i kamermane. Zajednički su definirali glavne probleme, posljedice i uzroke unutar "Kotača posljedica," te su aktivno radili na pronalaženju rješenja. Kroz ovaj proces, potvrdili su koliko je važna međusobna suradnja za dobrobit cijele zajednice.Kao glavni akteri radionice, učenici su hrabro izašli iz svoje komfort zone i stvorili dvije snažne reportaže koje su gledatelje potaknule na razmišljanje o aktualnim ekološkim problemima.
Radionica je iznjedrila i motivirajuće slogane poput:
"Zeleni put, manje smeća, moda bez otpada, to je sreća!" i
"Ne bacajte smeće, zagađenje je sve veće!".
Ponosni smo na učenike koji su kroz kreativnu i interaktivnu radionicu pokazali da promjene kreću od mladih i da se zajedničkim snagama može graditi bolja i održivija budućnost!

Ekonomisti iz Drniša i komercijalisti iz Šibenika zajedno za bolju budućnost
U sklopu Erasmus+ projekta za područje mladih pod nazivom Hands up for better future – Ruke gore za bolju budućnost, Srednja škola Ivana Meštrovića iz Drniša bila je domaćin zajedničke radionice koja je okupila učenike drugog razreda ekonomskog smjera iz Drniša i komercijaliste trećeg razreda Ekonomske škole Šibenik.Radionica, održana u učionici drugog razreda ekonomista, bila je posvećena temi Europske unije – njezinoj povijesti, institucijama, vrijednostima i zanimljivim činjenicama.
Događaj su organizirale i vodile djelatnice Lokalnih akcijskih grupa More 249 i Krka, uz aktivno sudjelovanje nastavnica-mentorica iz obje škole.Interaktivni format radionice potaknuo je učenike na aktivno sudjelovanje. Nakon uvodnog zagrijavanja, sudionici su odmjerili svoje znanje u interaktivnom kvizu o Europskoj uniji, koristeći suvremene IKT alate. Kviz je dodatno potaknuo natjecateljski duh među učenicima, a najbolje grupe nagrađene su poklon-bonovima za posjet kinu po vlastitom izboru.Radionica je, osim što je proširila znanje učenika o Europskoj uniji, poslužila i kao prilika za druženje, razmjenu ideja i jačanje suradnje između škola iz Drniša i Šibenika.
Ovaj dinamični događaj pokazao je kako ovakvi projekti ne samo da educiraju, već i osnažuju mlade da aktivno sudjeluju u oblikovanju bolje budućnosti.Projekt Hands up for better future nastavlja s provođenjem aktivnosti usmjerenih na poticanje suradnje, razvoja kompetencija mladih i podizanja svijesti o važnim društvenim temama.

Održana radionica "Kako ideju pretvoriti u projekt?"
U utorak, 28. siječnja 2025. godine, u našoj školi održana je radionica pod nazivom "Kako ideju pretvoriti u projekt?", organizirana u okviru Erasmus+ projekta "Hands up for the better Future". Radionicu su vodile Meri Krnić, voditeljica LAG-a "More 249", Mirta Srdarev, stručna suradnica Marija Lojić iz LAG-a Krka, te mentorica iz naše škole Martina Jerković.
Glavni cilj radionice bio je pružiti učenicima drugog i trećeg razreda smjera ekonomisti priliku da kroz praktičan rad razviju svoje vještine u osmišljavanju i strukturiranju projekata. Učenici su bili podijeljeni u tri tima, a svaki tim predstavio je svoj projektni prijedlog. Tijekom radionice, učenici su identificirali probleme kao polaznu točku za definiranje ciljeva i aktivnosti svojih projekata. Pratili su smjernice iz priručnika "Kako skuhati projekt?" te izradili kvalitetne prezentacije koje su predstavili pred mentorima i kolegama.
Projekti su se usmjerili na prijedloge pokretanja novih sportskih aktivnosti, škole stranih jezika i kreativnih radionica te uređenja malonogometnog igrališta u Gradu Drnišu.
- Tim 1 Marija Baković, Lara Tarle, Iva Budanko, Bruno Bulat i Lovre Vrekalo
- Tim 2 Antonija Lovrić, Lana Lucić, Petra Ivić, Antonia Lilić i Marija Copić
- Tim 3 Lovre Abramac, Stipe Juric, Šime Cigić, Ante Bukarica i Filip Bilić.
Pohvale svim timovima na uloženom trudu i kreativnosti! Erasmus+ projekt "Hands up for the better Future" nastavlja se s brojnim zanimljivim aktivnostima, a veseli nas vidjeti kako naši učenici svojim angažmanom doprinose razvoju lokalne zajednice.

Online radionica "Kako ideju pretvoriti u projekt?
U utorak, 4. veljače 2025. godine, održana je završna online radionica iz seta "Kako ideju pretvoriti u projekt?" u okviru Erasmus+ projekta "Hands up for the better Future". Radionica se održala u kabinetu ekonomije naše škole putem platforme Teams s početkom u 12:30 sati. Tijekom radionice, učenici drugog i trećeg razreda – ekonomisti su predstavili i analizirali svoje projektne prijedloge uz stručno vodstvo mentorica Meri i Mirte iz LAG More249 te Marije iz LAG Krka, kao i naše nastavnice Martine.
Tri učenička tima predstavila su svoja poboljšanja za razrađene projektne ideje:
• Pokretanje novih sportskih aktivnosti
• Škola stranih jezika i prostor za kreativne radionice
• Uređenje malonogometnog igrališta u Gradu Drnišu
Glavni cilj radionice bio je detaljno proći kroz sve projektne prijedloge te donijeti zaključke koji će pomoći učenicima u daljnjem razvoju njihovih projektnih ideja. Ovakav pristup omogućuje učenicima stjecanje praktičnih znanja o projektnom planiranju i razvoju, što je ključna vještina u današnjem obrazovanju i budućem profesionalnom razvoju. Isto tako učenici se uče kako sudjelovati sastanku putem video veze te su ovim putem još jednom imali priliku vježbati komunikacijsko prezentacijske vještine i javni nastup. Ova radionica predstavlja važan korak u realizaciji Erasmus+ projekta "Hands up for the better Future", kroz koji učenici razvijaju svoje projektne ideje i uče kako ih pretvoriti u konkretne projekte za dobrobit lokalne zajednice.
Radionica "Kako funkcionira JLS i što predstavlja participativni proračun?"

Radionica "Kako funkcionira JLS i što predstavlja participativni proračun?"
Jučer je u Srednjoj školi Ivana Meštrovića Drniš održana radionica u okviru trećeg seta na temu "Kako funkcionira JLS i što predstavlja participativni proračun?". Radionicu je vodila Mirta Srdarev iz LAG More 249 uz sudjelovanje naše nastavnice Martine Jerković i naših ekonomista junior ambasadora EU parlamenta iz drugog i trećeg razreda. Kroz radionicu su učenici odigrali ekološki bingo i upoznali se s navikama unutar grupe. Aktivnost se nastavila kroz "Fresku ekološke renesanse", gdje su postavili 24 područja djelovanja, riješili probleme unutar zadanih izazova na razini lokalne zajednice te prepoznali važnost povezanosti (sinergije dionika) i zajedničkog djelovanja. Svoje dojmove potvrdili su kroz samorefleksiju - konopom su stvorili simboličnu vezu i iskazali svoj stav prema cjelokupnoj radionici.
Fotogalerija
https://kuula.co/share/collection/7bZdZ?logo=1&info=1&fs=1&vr=0&sd=1&thumbs=1
Mladi ekonomisti iz Drniša i komercijalisti iz Šibenika na studijskom putovanju u Istri

U sklopu Erasmus+ projekta "Hands up for better future", učenici Srednje škole Ivana Meštrovića iz Drniša i Ekonomske škole Šibenik proveli su tri inspirativna dana u Istri, upoznajući se s primjerima dobre prakse u području participativnog upravljanja, voluntarizma i društvenog poduzetništva.Putovanje je započelo 6. ožujka, kada su se učenici iz Drniša i Šibenika, uz pratnju svojih mentorica iz škola Drniš (Martina Jerković) i Šibenik (Kristina Vukošić) te predstavnica LAG-ova More249 (Meri Krnić, Mirta Srdarev i Maja Barešić) i Krka (Marija Lojić), kao i djelatnice Grada Drniša (Marine Brakus), uputili prema Pazinu.
Po dolasku u Pazin, grupa je bila srdačno primljena u gradskom poglavarstvu, gdje su im predstavljeni principi participativnog proračuna. Ovaj model upravljanja omogućuje građanima direktno sudjelovanje u odlučivanju o raspodjeli dijela javnih sredstava, što je mladima pružilo vrijedan uvid u moderne pristupe lokalnoj samoupravi. Istog dana uslijedio je posjet Centru za mlade ALARM Pazin, gdje su učenici kroz razgovor s voditeljima saznali više o izazovima s kojima se mladi suočavaju i načinima na koje ALARM doprinosi kvalitetnijem provođenju slobodnog vremena. Posebno je bilo zanimljivo upoznavanje s radom Društva "Naša djeca" i njihovim brojnim inicijativama za najmlađe. Nakon ispunjenog dana, grupa se zaputila prema Puli, gdje su prenoćili i pripremili se za nove aktivnosti.
Drugi dan studijskog putovanja bio je posvećen upoznavanju s radom Društvenog centra Rojc – jedinstvenog primjera kako napušteni prostor može postati vibrantno središte društvenog aktivizma i kreativnosti. Ovaj impresivni kompleks, koji okuplja više od 110 udruga, svojim je pristupom oduševio naše učenike i ponudio im konkretne ideje za volonterski angažman u vlastitim zajednicama. Poslijepodne je bilo rezervirano za kulturno-povijesne znamenitosti Pule. Uz stručno vodstvo lokalne turističke vodičice, učenici su obišli Arena, Zlatna vrata, Slavoluk Sergijevaca, Augustov hram i druge znamenitosti koje svjedoče o bogatoj povijesnoj baštini ovog istarskog grada te uživali u zelenilu Parka Kralja Zvonimira.
Posljednjeg dana putovanja, 8. ožujka, grupa je na povratku prema Dalmaciji stala u Gorskom kotaru na ručak i refleksiju o doživljenom. Ovo studijsko putovanje, više od običnog školskog izleta, predstavljalo je za mlade ekonomiste i komercijaliste priliku za stjecanje dragocjenih znanja i iskustava koja će im koristiti u budućem profesionalnom razvoju i društvenom angažmanu. Kroz direktno upoznavanje s primjerima dobre prakse, učenici su dobili konkretne ideje i motivaciju za aktivnije uključivanje u razvoj svojih lokalnih zajednica.
Projekt "Hands up for better future" nastavlja s aktivnostima usmjerenim na jačanje kompetencija mladih i njihovo osnaživanje za aktivno sudjelovanje u društvenim procesima.
Izvještaj voditelja projekta LAG More249
Od 6. ožujka do 8. ožujka provedena je aktivnosti Studijska posjeta u okviru provedbe Erasmus+ projekta "Hands up for the better Future".
Poveznica na članak: https://lagmore249.hr/provedeno-studijsko-putovanje-u-pazin-i-pulu/
Poveznica na fotografije: https://bit.ly/3XKU4yz

Predstavljanje pobjedničkog prijedloga projekta na Gradskom vijeću Drniš
Na Gradskom vijeću Grada Drniša predstavljen projektni prijedlog koji su u sklopu projekta Erasmus+ hands up for better future izradili učenici 2g razreda EPAS ambasadori Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš.